Текущее время: 28 мар 2024, 18:41



Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 902 ]  На страницу Пред.  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 91  След.
Мариинский театр на гастролях 
Автор Сообщение
Завсегдатай

Зарегистрирован: 30 ноя 2004, 19:19
Сообщения: 8408
Сообщение Re: Мариинский театр на гастролях
Olga писал(а):
Второй раз я бы на балет не пошла. Правда, слышала, как зрители планировали посмотреть другие составы.

Понимаю. Танцы "под Петипа" видны невооружeным глазом. Может бы трио одноактных балетов, например: Les Sylphides, какой нибудь менее известный Гран Па, и 3-й акт Пахиты были бы лучше чем трёхактный балет "ни о чём", тем боле две первых два акта вовсе не Петипа.
Что же - рада что имеем хоть это. Надеюсь что МНЦ скоро ответит на Ваш вопрос о вагановских (или нет) десятилетках.


10 окт 2019, 03:18
Профиль
Завсегдатай

Зарегистрирован: 04 фев 2009, 22:11
Сообщения: 5057
Сообщение Re: Мариинский театр на гастролях
Оля, большое спасибо за ваши впечатления от спектакля и за рецензию от Сары Кауман :" Mariinsky Ballet’s ‘Paquita’: .Glittering dancing but a skimpy story".
Что касается либретто, то если посмотреть его первоначальный вариант , например, в версии П.Лакотта , то там вообще все непонятно , все искусственно и притянуто за уши
. Ю.Смекалов его сделал по крайней мере , логичным и понятным.
Что касается детей из академии , то обычно их на гастроли, да еще так далеко , не брали и находили замену в местных балетных школах. В этот раз, видимо, взяли , если балетный критик написала об этом в статье.
В.Терёшкина у нас -Прима, как говорит один наш балетоман:" Выходит Виктория и сразу видно, кто тут главный" . :)
И это -правда.
Очень приятно, что вы оценили М.Нагахису. Мне она тоже нравится своим утонченным танцем, пропитанным музыкой.
А кто еще танцевал вариации?
Видели ли вы наших потенциальных звезд , М.Буланову , А. Нуйкину ? Как вам их танец ?

Оля, с вашего разрешения размещу выдержки из статьи .

Цитата:
Viktoria Tereshkina whipped through her double fouetté turns in the final minutes of the Mariinsky Ballet’s “Paquita” on Tuesday at the Kennedy Center, spinning with such speed you half-expected to see her shoes smoke. And the Opera House audience lost its collective mind.


Цитата:
The Mariinsky men look especially strong on this tour, particularly the elegant Timur Askerov as the caballero’s son who falls in love with Paquita and decides to join her gypsy band. But this is primarily a ballerina fete.


Цитата:
According to the company, it is only here that the production returns to Petipa, reconstructing his version. There’s a lovely dance for beautifully trained students of St. Petersburg’s Vaganova Academy. One ballerina after another performed a light, buoyant solo. It was all brightly executed, yet after two hours with a similar impact, the climactic effect was muted.


Цитата:
The decor is rich in detail, with painterly scenes of blossoming foliage in an idyllic Spanish countryside. The Spanish-inspired costumes are utterly gorgeous, with handsome accents in black velvet and lace.


Цитата:
“Paquita” tries very hard to impress, and on some levels it succeeds. But I couldn’t escape the feeling of watching art made for export — in other words, a tourist production. It may as well have originated in the marketing department as a calculated extension of the Mariinsky brand. It projects crisp technique and physical excitement, without the depth of character, dramatic stakes or moral complexity of the company’s best work.


10 окт 2019, 13:51
Профиль
Завсегдатай

Зарегистрирован: 30 ноя 2004, 19:19
Сообщения: 8408
Сообщение La Paquita

    Мэй Нагахиса покорила Кен-Центр. Да и совсем молодые не ударили в грязь.

    Цитата:
    May Nagahisa, who danced in the first variation of the Grand Pas section on Tuesday night, stood out for the liquidlike flow of her dancing, her generous and graceful port de bras, and her fleet and articulate footwork. Vlada Borodulina, Anastasia Nuikina, Daria Ionova, and Yekaterina Chebykina, who danced the variations that followed also deserve special praise for the affectionate care, beauty, and commitment they gave to their dancing in this section.

    Изображение



10 окт 2019, 20:11
Профиль
Завсегдатай

Зарегистрирован: 04 фев 2009, 22:11
Сообщения: 5057
Сообщение Re: Мариинский театр на гастролях
Октавия, спасибо за статью .
Скопирую ее всю. :)

Review: Paquita from The Mariinsky Ballet, rarely produced and newly conceived

The Mariinksy Ballet marks its annual appearance at the Kennedy Center this week with an unusual offering: a full-length three-act Paquita, a ballet that is rarely performed in its entirety. While it is worth seeing for that reason alone, this production fuses new and historic choreography in interesting ways.
Most ballet audiences have seen the Grand Pas section of Act III. Ballet companies throughout the world often trot it out for opening night galas, and it was last seen in Washington when the Mariinsky performed it here in 2016. The version the company brings this time around, and which runs through Sunday, is a new production created in 2017 with choreography and a new libretto by Yuri Smekalov based on the novella La gitanilla (The Little Gypsy Girl) by Miguel de Cervantes.
The opening night audience on Tuesday was treated to the glittering ballerina Viktoria Tereshkina in the role of Paquita, and Timur Askerov as Paquita’s devoted suitor, Andrés. Opening night for any touring ballet company can be hit or miss depending on how much rehearsal time a troupe has had beforehand and how much jet lag its dancers are battling. While there were some minor stumbles throughout the night, Tereshkina and Askerov led their colleagues through a mostly remarkable performance.
Tereshkina’s Paquita on Tuesday night was no shy little girl. She was a strong-willed young woman who even in her lowest moments appeared steady and sure of herself. This often steely and authoritative ballerina infused her dancing here with a gentleness that gave her Paquita a subtle, three-dimensional quality and made it hard to look away even if you were hankering to find out what was happening elsewhere on the stage.

Askerov’s portrayal of Andrés was joyful. His was a nobleman who was happy to be in love even if it meant giving up the comforts of home to run around in a raggedy gypsy caravan. Askerov’s dancing Tuesday was a little shaky here and there, but overall smooth and elegant.

Standouts among the cast included Yekaterina Chebykina as Cristina, Renata Shakirova as Carducha, and Roman Belyakov as the lead young gypsy man (who seemed to be channeling a kind of classical ballet version of the late Motörhead front-man, Ian “Lemmy” Kilmister).
Mariinsky officials have been careful to point out that this version of Paquita is not a revival or restoration of the original 1846 choreography created for the Paris Opera Ballet by Joseph Mazilier, or of later versions choreographed by Marius Petipa for the Mariinsky in 1847 and 1882.

While this Paquita might take inspiration from those early versions, Smekalov’s choreography is his own and, it must be said, is sometimes lackluster. Where Smekalov’s work excels, however, is in the dances he has created for both the lead men and those in the Corps de Ballet (especially the gypsy men and the officers in Acts I and II). There are nods here to the Royal Danish Ballet’s Bournonville style in the many precise, soft, and soaring jumps that permeate Smekalov’s choreography.
Smekalov was wise to preserve Petipa’s much beloved choreography in the Act III Grand Pas wedding scene, which is here reconstructed and staged by Yuri Burlaka, who used surviving records of Petipa’s choreography from the Mariinsky’s early 20th century production.

There is much to admire about Smekalov’s new full length Paquita, and the Grand Pas is truly the glittering jewel of this particular ballet. Petipa’s high classicism brings out the very best in these dancers. The female women of the Corps de Ballet dazzled here, as did the soloists who accompanied them.

May Nagahisa, who danced in the first variation of the Grand Pas section on Tuesday night, stood out for the liquidlike flow of her dancing, her generous and graceful port de bras, and her fleet and articulate footwork. Vlada Borodulina, Anastasia Nuikina, Daria Ionova, and Yekaterina Chebykina, who danced the variations that followed also deserve special praise for the affectionate care, beauty, and commitment they gave to their dancing in this section.
While Smekalov’s choreography may be lacking is some sections overall this full-length Paquita has much to be admired, and the Mariinsky’s dancers appear to embrace and give their all to what is both new and beautifully old in this latest production.


10 окт 2019, 23:50
Профиль
Завсегдатай

Зарегистрирован: 04 фев 2009, 22:11
Сообщения: 5057
Сообщение Re: Мариинский театр на гастролях
Видеозарисовки Н.Еникеева о гастролях

во Владивостоке:
https://www.instagram.com/p/B3ReBVQIiu_/

В Тайбэе
https://www.instagram.com/p/B3JXcWqI1q7/


11 окт 2019, 00:53
Профиль
Завсегдатай

Зарегистрирован: 04 фев 2009, 22:11
Сообщения: 5057
Сообщение Re: Мариинский театр на гастролях
Н.Щеглов проводит утренний класс в "Кеннеди-Центре".

https://www.instagram.com/p/B3c4YJzpgeG/

Кстати, он уже педагог, а почему стоит до сих пор в солистах?


11 окт 2019, 13:37
Профиль
Завсегдатай

Зарегистрирован: 04 фев 2009, 22:11
Сообщения: 5057
Сообщение Re: Мариинский театр на гастролях
Н.Батоева и К.Париш после "Пахиты"
https://www.instagram.com/p/B3d4FqcH-G-/

Кстати, у Надежды в Америке дебют в партии Пахиты?


11 окт 2019, 13:41
Профиль

Зарегистрирован: 07 фев 2009, 18:19
Сообщения: 14
Сообщение Re: Мариинский театр на гастролях
Юрий Смекалов в своём инстаграме благодарит АРБ за то что отпустили детей на гастроли! Наверное это действительно впервые.


11 окт 2019, 19:22
Профиль
Завсегдатай

Зарегистрирован: 25 июл 2006, 19:37
Сообщения: 2239
Откуда: Санкт-Петербург
Сообщение Re: Мариинский театр на гастролях
Olga K писал(а):
Н.Щеглов проводит утренний класс в "Кеннеди-Центре".

https://www.instagram.com/p/B3c4YJzpgeG/

Кстати, он уже педагог, а почему стоит до сих пор в солистах?

У меня другой вопрос: почему Махалина числится балериной? :roll:


11 окт 2019, 23:58
Профиль
Завсегдатай

Зарегистрирован: 08 янв 2011, 03:46
Сообщения: 838
Сообщение Re: Мариинский театр на гастролях
Olga K писал(а):
у Надежды в Америке дебют в партии Пахиты?

Надежда танцевала Пахиту в театре прошлой осенью - мне она очень понравилась. Кажется, тогда был дебют, но точно не помню.


12 окт 2019, 00:27
Профиль
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 902 ]  На страницу Пред.  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 91  След.


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 37


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Перейти:  
cron

Часовой пояс: UTC + 4 часа [ Летнее время ]


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Русская поддержка phpBB